Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

Γυμνὸ σῶμα

Ι.

Εἶπε:
ψηφίζω τὸ γαλάζιο.
Ἐγὼ τὸ κόκκινο.
Κι ἐγώ.

Τὸ σῶμα σου ὡραῖο
Τὸ σῶμα σου ἀπέραντο.
Χάθηκα στὸ ἀπέραντο.

Διαστολὴ τῆς νύχτας.
Διαστολὴ τοῦ σώματος.
Συστολὴ τῆς ψυχῆς.

Ὅσο ἀπομακρύνεσαι
Σὲ πλησιάζω.

Ἕνα ἄστρο
ἔκαψε τὸ σπίτι μου.

Οἱ νύχτες μὲ στενεύουν
στὴν ἀπουσία σου.
Σὲ ἀναπνέω.

Ἡ γλῶσσα μου στὸ στόμα σου
ἡ γλῶσσα σου στὸ στόμα μου-
σκοτεινὸ δάσος.
Οἱ ξυλοκόποι χάθηκαν
καὶ τὰ πουλιά.

Ὅπου βρίσκεσαι
ὑπάρχω.

Τὰ χείλη μου
περιτρέχουν τ᾿ ἀφτί σου.

Τόσο μικρὸ καὶ τρυφερὸ
πῶς χωράει
ὅλη τὴ μουσική;

Ἡδονή-
πέρα ἀπ᾿ τὴ γέννηση,
πέρα ἀπ᾿ τὸ θάνατο.
Τελικὸ κι αἰώνιο
παρόν.

Ἀγγίζω τὰ δάχτυλα
τῶν ποδιῶν σου.
Τί ἀναρίθμητος ὀ κόσμος.

Μέσα σε λίγες νύχτες
πῶς πλάθεται καὶ καταρρέει
ὅλος ὁ κόσμος;

Ἡ γλῶσσα ἐγγίζει
βαθύτερα ἀπ᾿ τὰ δάχτυλα.
Ἑνώνεται.

Τώρα
μὲ τὴ δική σου ἀναπνοὴ
ρυθμίζεται τὸ βῆμα μου
κι ὁ σφυγμός μου.

Δυὸ μῆνες ποὺ δὲ σμίξαμε.
Ἕνας αἰῶνας
κι ἐννιὰ δευτερόλεπτα.

Τί νὰ τὰ κάνω τ᾿ ἄστρα
ἀφοῦ λείπεις;

Μὲ τὸ κόκκινο τοῦ αἵματος
εἶμαι.
Εἶμαι γιὰ σένα.


Ἀθήνα 24.9.80
Γιάννης Ρίτσος

4 σχόλια:

  1. "Τι να τα κάνω τ' άστρα
    αφού λείπεις;"...
    Μόνο όποιος έχει ερωτευθεί γνωρίζει...

    Ερωτικός Ρίτσος. Ευαίσθητος και τρυφερός, πλην όμως άγνωστος... Να σαι καλά να μας τον θυμίζεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι από τους κατ' εξοχήν ερωτικούς ποιητές...κι έχει τον τρόπο του. Σ' ευχαριστώ! Να 'σαι κι εσύ καλά να τον θυμάσαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κι εγω απλα δεν τον ηξερα τον Γιαννη Ριτσο....
    Μαθαινω μεσα απο σενα! Ευχαριστω για την ευκαιρια...
    Οι φωτο...υπεροχα αληθινες!

    Μονο οποιος εχει ερωτευτει γνωριζει....αληθεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πραγματικά, ο Ρίτσος όσο και να τον "ψάξεις", θα παραμένει ένας ποιητής με άπειρες πτυχές. Χαίρομαι που το μπλογκ μου είναι μια δίοδος στην ποίησή του κι εξυπηρετεί κι άλλους σκοπούς, πέρα από τους προδιαγεγραμμένους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή